Eläinmessut

13.-14.12.2008, Helsingin Messukeskus

Eläinmessut on koko perheen tapahtuma. Se kokoaa saman katon alle eläinten ystävät ja eläinharrastajat ympäri Suomea.

Eläinmessuilla käy vilske, kun paikalle saapuu satoja lemmikkejä. Messuilla nähdään muun muassa harvinaisia alpakoita, laamoja, falabella eli maailman pienin hevosrotu, frettejä, kesyrottia, kaneja, marsuja, gerbiilejä sekä erilaisia papukaijoja.

Kahden päivän aikana Eläinmessujen esiintymisareenalla on mielenkiintoista ja hauskaa ohjelmaa. Alpakat ja laamat sekä kesyrotat esittelevät agilitytaitojaan ja falabella temppuilee areenalla. Lisäksi areenalla nähdään myös erilaisia papukaijoja ja hyppymyyrälajeja. Messuilla järjestetään lisäksi useita lemmikkieläinnäyttelyitä.

Esittelypisteillä asiantuntijoita

Eläinmessuilla erilaiset lemmikkieläin- sekä eläinsuojelujärjestöt esittelevät omaa toimintaansa. Esittelypisteiden asiantuntijoita saa tietoa muun muassa lemmikkien hankinnasta, hoidosta sekä kasvatuksesta. Tapahtumassa järjestetään lisäksi monipuoliset eläinalantarvikemessut.

Lasten lelukoiranäyttely

Eläinmessujen yhteydessä järjestetään lisäksi lelukoiranäyttely lapsille. Leikkimieliseen näyttelyyn lapset voivat tuoda oman lelukoiransa tuomareiden arvioitavaksi.

Kennelliiton järjestämä Eläinmessu-tapahtuma on osa Voittaja 2008 -koiranäyttelyn oheisohjelmaa. Eläinmessuille sekä Voittaja-koiranäyttelyyn pääsee samalla sisäänpääsylipulla. Voittaja-koiranäyttelyn ohjelmaan voi tutustua osoitteessa http://voittaja.kennelliitto.fi

Voittaja 2008

Kaijuli